Page Authority, avagy 3 gyakorlati lépés, hogyan növeld a weboldalad hitelességét

Olvasási idő: 7 perc
Share Button

Mit érdemes tudni a page authority-ről, vagyis a weboldal hitelességről? Hogyan működik? Mi köze van ahhoz, hogy weboldalad aloldalai előkelő pozícióban legyenek a Google találati listáján? Hogyan növelheted meg általa a weboldalad forgalmát? És, ami a legfőbb, mi a teendő, ha javítani szeretnél a weboldal hitelességi mutatón? Cikkünkben tanácsokkal szeretnénk szolgálni, hogyan érdemes szöveges és képes tartalmat készíteni, illetve milyen típusú külső linkeket szükségesek, hogy javuljon a page authority mutató.

 

 

Feltétetelezzük, hogy különböző online marketing stratégiákat alkalmazol a kitűzött online marketing célok elérése érdekében. Értjük ezalatt a tartalommarketing-stratégiától a közösségi média stratégián át a keresőoptimalizálást (SEO-t).

Létfontosságú annak az ismerete, hogy ezen a stratégiák hogyan teljesítenek, elvégre csak így tudhatod meg, hogy:

  • elérted-e a céljaidat
  • nem pazarlod-e az erőforrásaidat olyan kampányokra és eszközökre, amelyek nem működnek hatékonyan.

Ha szeretnéd pontosan megismerni a weboldalad teljesítményét, akkor egyesével meg kell vizsgálnod a honlapod összes aloldalát. Így összképet kaphatsz többek között azon kevésbé hiteles aloldakról is, amelyeket javítanod szükséges. Ezt az ellenőrzést az Open Site Explorer eszköz segítségével tudod elvégezni, mely a Moz értékelőrendszerén alapul.

 

Page Authority – Mit kell tudnod róla?

 

Az egyes aloldalak hitelességének vizsgálata kulcsfontosságú annak érdekében, hogy ellenőrizd az inbound marketing stratégiád hatékonyságát.
Például, ha az egyik blogcikked oldalának alacsony a page authority-je, akkor tudni fogod, hogy vannak olyan tényezők, amelyek negatívan befolyásolhatják a keresőtalálatokban elfoglalt helyezését. Ezután össze tudod hasonlítani más jól teljesítő blogcikkek oldalaival, amelyek magasabb page authority-val rendelkeznek, így rá fogsz jönni, mi mindent kell megváltoztatnod, vagy mit kell elkerülnöd a jövőben.


 

Segítse kutatásunkat és töltse ki kérdőívünket!

Ön tudja, hogyan dönt az online marketingről.  És azzal vajon tisztában van, hogy mi a  helyzet a többi  piaci szereplővel; a versenytársakkal? Ha tudni akarja, segítse kutatásunkat és töltse ki kérdőívünket!

 

Hogyan működik a page authority (weboldal hitelességi mutató)?

 

Page authority jelentése: egy olyan 0-tól 100-ig terjedő pontszám, amit a Moz fejlesztett ki, és amit minden egyes aloldal megkap.

 

Google page authority weboldal hitelességi mutatója

 

A mutató egy tucat különböző rangsorolási faktort vesz figyelembe a pontszám kialakításához. Fontos! A page authority egy logaritmikus skálát használ, azaz sokkal könnyebb 10-es értékről 20-as feltornászni a weboldalt, mint 75-ről 85-re. A mutató – amilyen pontosan csak lehet – előrejelzi, hogy a weboldal hogyan fog teljesíteni a rangsorban. Éppen ezért nem 100%-ban pontos, de kiváló iránymutatást nyújthat a weboldal jövőjére vonatkozóan.

 

A pontszám kialakítása során a következő faktorokat veszik figyelembe:

  • MozRank (0-tól 10-es skála): a mutató a weboldaladra mutató külső linkeket értékeli mind a linkek minőségét, mind a linkek mennyiségét is figyelembe véve. Az átlag: 3.
  • MozTrust (0-tól 10-es skála): ez a mutató is szintén a weboldalra mutató külső linkeket veszi számításba. Az a különbség a MozRank és a MozTrust között, hogy az utóbbi mutató azt méri, hogy a weboldal mennyire szorosan kapcsolódik megbízható weboldalakhoz, mint például az .edu és a .gov végződésű oldalakhoz.
  • Közösségi média jelzések: a Google előnyben részesíti a jó tartalmakat és a jó tartalom jelzésére szolgál, ha minél több közösségi média aktivitás történik azzal kapcsolatban. Például: ha a weboldal tartalmához kommentelnek, megosztják vagy lájkolják azt a közösségi médián keresztül.

 

Íme a 3 tanács a page authority mutató javításához

 

Most, hogy bemutattuk, hogy mit jelent a page authority és a Moz milyen faktorokat használ a kiszámításához, nézzük, hogy lehet ezt a mutatót optimalizálni az egyes weboldalakra nézve.

Ha egy weboldalad minél magasabb page authority pontszámot kap, annál nagyobb az esélye, hogy előrébb rangsorol a Google találati listáján.

 

 

1. Készíts friss tartalmat!

A minőségi és friss (új) tartalom a legjobb út ahhoz, hogy jó page authority mutatót érj el. Ez a minőségi tartalom készítésével kezdődik.

Ennél a pontnál a Google Panda algoritmusának kell megfelelnünk: a gyakori tartalomfrissítés és kiegészítés új tartalmakkal megnöveli az esélyét, hogy előrébb kerülj minden egyes ilyen módosítással.

 

Google Panda algoritmus a minőségi tartalom egyik legjobb barátja

 

Hozz létre jó minőségű és releváns tartalmat a márkádhoz kapcsolódóan és publikáld azokat szabályos időközönként. Minél jobb a tartalom, annál nagyobb valószínűséggel osztják meg, kommentelik vagy lájkolják az olvasók és nagyobb eséllyel linkelik más weboldalak is.

 

Miután a fenti két faktor nagy súllyal szerepel a page authority kialakításában, ezért mindenképpen a tartalomkészítésre kell fókuszálnod.

 

Íme néhány tipp a magas színvonalú és friss tartalom létrehozásához:

 

  • Hozz létre érdekes tartalmat! Fontos, hogy olyan tartalmat készíts, amiben van anyag. Sok cég csak a keresőmotoroknak ír, ezáltal csak a SEO-val foglalkoznak és azt hiszik, hogy a kulcsszavakra koncentrálás elegendő a sikerhez. Viszont ha a tartalom nem érdekes, akkor sem közösségi média jelzéseket (megosztás, komment, lájk) sem pedig egy oldalra mutató linket  nem fog szerezni.

 

  • Frissítsd a tartalmadat rendszeresen. A naprakész tartalom nagyon fontos, mivel a Google előnyben részesíti a naprakész és releváns tartalmakat.

 

  • Biztosítsd, hogy a tartalom használható és releváns legyen. Csak azért, mert a tartalom érdekes, nem jelenti azt, hogy hasznos és releváns is. Ez akkor fordulhat elő, ha rosszul kiválasztott közönségnek írsz. Mindenképpen tartsd szem előtt a célcsoportod igényeit.

 

  • Biztosítsd a tartalom könnyű olvashatóságát. Ha nehezen olvasható a tartalom, akkor senki nem fogja elolvasni, így búcsút inthetsz a közösségi média jelzéseknek és a külső linkek szerzésének. Használj kisebb bekezdéseket különböző fejlécekkel (header), bulletpointokat, számozásokat, képeket, infografikát, hogy megtörd a szöveg monotonitását.

 

2. Szerezz külső linkeket!

A külső linkek sokféle szempont miatt fontosak.

Például, ha egy weboldal feltüntet egy linket a saját cikkében, ami a te blogcikkedre mutat, akkor az ő közönsége is találkozhat a márkáddal, ami ugye egyúttal megnövelheti a weboldalforgalmadat is.

 

Külső linkek szerzése

 

Nyilvánvalóan, minél magasabb minőségű weboldal linkel a te weboldaladra, annál minőségibb lesz a látogatóforgalom. Plusz, a Google szemében a jó minőségű weboldalakról származó linkek rendkívül fontosak.

 

De hogyan tudsz külső linkeket szerezni?

a) Először is a tartalom legyen minőségi!

b) Terjeszd a tartalmadat a közösségi médiában! Minél több közösségi média interakciót generál a tartalmad, annál jobban észreveszik akár más weboldal tulajdonosok is.

c) Linkelj te is hiteles weboldalakra a blogcikkeidben! Ha ezt a linkelt weboldal tulajdonosai észlelik, akkor cserébe gyakran viszontlinkelhetik a te tartalmadat.

d) Vendégblogolj! Ha az iparágon belül más weboldalakra készítesz tartalmat, akkor nem csak külső linket szerzel, de egyben a márkád hitelességét is növelheted.

 

3. Használj képeket!

Hiszed vagy sem, a képek használatának nagy hatása van a page authority mutatóra. A saját magad által készített képek használata több előnyt is nyújt a weboldalad számára.

 

Saját egyedi kép készítése a tartalmakhoz a nagyobb transzparencia és forgalom érdekében

 

Az agyunk a vizuális tartalmakat 60.000-szer gyorsabban dolgozza fel, mint a szöveget.

 

A képek feldolgozásakor az agyunk 50%-a aktív.

 

 

A saját egyedi képek készítésének a következő előnyei vannak:

 

  • a képek használata könnyebben olvashatóvá teszi a tartalmat. A szöveges tartalmak néha nehezen olvashatóvá válnak, főleg ha nagy szövegblokkokat, bekezdéseket használsz. A képek segítenek megtörni a monoton szöveget vizuális tartalommal. Sőt, ha a kép releváns a szöveghez, még a kontextust is erősíti, így még hasznosabbá válik a tartalom.

 

  • a képeket nagyobb eséllyel osztják meg. Az emberek nagyobb eséllyel osztják meg a vizuális, mint a szöveges tartalmakat. Emellett, ha megosztod a tartalmat a közösségi médiában, akkor a kép segíthet kitűnni a többi poszt közül, ezáltal is arra ösztönözve a felhasználót, hogy elolvassa a tartalmat.

 

  • a képek növelik a SEO hatását. A Google szereti azokat a tartalmakat, amelyek a szöveg mellett képet is tartalmaznak. Azonban arra oda kell figyelned, hogy a Google nem úgy látja a képeket mint az emberek. Éppen ezért kell használni az Alt és a Title szövegeket, amelyekkel megmagyarázzuk a Google számára, hogy mit is takar a kép. Hogy mit is kell tartalmaznia az Alt szövegnek, arról írtunk egy cikket itt. Ha a másik cikkben bemutatott praktikákat jól használod, akkor a kép meg tud jelenni a Google képkeresőjében is a megfelelő kulcsszóra, ezáltal még láthatóbbá válnak a tartalmaid, és nagyobb forgalmat generálnak.

 

Konklúzió

 

Mindegy, hogy milyen típusú online marketing céljaid vannak, mindenképpen fontos, hogy megnöveld a weboldalad forgalmát, hogy el tudd érni azokat, akikre céloztál. Ahhoz, hogy megtudd, a weboldalad aloldalai mekkora eséllyel jelennek meg előkelő pozícióban a Google találati listáján, ellenőrizd az aloldalak page authority mutatóját. Ha alacsony értéket kapsz, akkor tegyél meg mindent a fenti tanácsaink alapján, hogy elősegítsd a weboldal minél magasabb helyezését.


 

Tetszett a cikk? Akkor oszd meg, hogy másokhoz is eljusson az üzenet!

Ha van véleményed a cikkel kapcsolatban, írd le azt a lent található kommentekben!

 

Share Button

Hozzászólások