FACEBOOK HIRDETÉS TÍPUSOK 2017-BEN – 2. RÉSZ

Olvasási idő: 6 perc
Share Button

Előző cikkünkben összefoglaltuk, hogy a kép, videó, slideshow és carousel Facebook hirdetési típusokhoz milyen specifikációkat kell fejben tartani. Ebben a cikkben a kizárólag mobilról elérhető legújabb típust, a canvas hirdetést mutatjuk be, amely lényegében magában foglalja az összes eddigi típus adta lehetőségeket (és még ezen felül mást is), hogy mobilokon üzenetünk a lehető legérdekesebb és figyelemfelkeltőbb módon juthasson el a felhasználókhoz.

 

Canvas hirdetések

A Canvas a legújabb hirdetési típus. Kizárólag mobilról elérhető megjelenés, ami maximális érdeklődést vált ki a közönségből. Hat célnál választható:

  •         Poszt kiemelés
  •         Márkaismertség növelés
  •         Elérés növelés
  •         Forgalomterelés oldalra / honlapra
  •         Videó megtekintések számának növelése
  •         Honlap konverziók számának növelése

Egy canvas hirdetés típus első ránézésre nem nagyon tér el a megszokott hirdetési módoktól, amik a mobil hírfolyamban megjelennek. Így néz ki:

Facebook hirdetés típusok canvas ad unit

Ám amikor hozzáérünk a hirdetéshez, kinyílik, és beszippant minket egy mozgalmas és érdekes, teljes képernyős élménybe, ahol a néző benne érezheti magát a márka világában – természetesen azzal a megnyugtató érzéssel, hogy bármikor kiléphet a hirdetésből. Alább egy példát láthatunk arra, hogy hogyan néz ki egy olyan canvas hirdetés, ami kihasználja a hirdetés típus által felajánlott összes lehetőséget (további példák megtekinthetőek a Facebook külön ezen hirdetés típus promótálására készített oldalán):

Facebook hirdetés típusok Canvas Ad

 

A canvas hirdetés alkotóelemei

Ez a hirdetés rengeteg multimédia megoldás integrálására ad lehetőséget:

  •         Hirdetés egység
  •         Képek
  •         Tilt-to-pan képek (pásztázás döntéssel)
  •         Videó
  •         Carousel
  •         Szöveges panel
  •         Gombok
  •         Fejléc

Tudja meg, hol áll az Ön vállalkozása a marketing versenyben!

Ön tudja, hogyan dönt az online marketingről.  És azzal vajon tisztában van, hogy mi a  helyzet a többi  piaci szereplővel; a versenytársakkal? Ha tudni akarja, segítse kutatásunkat és töltse ki kérdőívünket!


 

Összegyűjtöttük egy grafikába, hogy milyen komponensek kerülhetnek egy canvas hirdetésbe:

 

Facebook hirdetés típusok Canvas Ad

Kattints a teljes méretért!

 

Nem kötelező az összes megoldást használni a hirdetésünkben, szabadon választható, hogy hányat és melyeket szeretnénk használni.

Külön el kell készíteni azt a hirdetést is, ami a hírfolyamban jelenik meg.

A következőkben megadjuk az összes canvas komponens specifikációit.

 

1. Hirdetés egység

Ez az a rész, amit az emberek a mobil hírfolyamban látnak. Így néz ki:

 

Facebook hirdetés típusok canvas ad unit (800x686)

Ehhez használhatunk akár videó, akár kép vizuális komponenst. Ezek a fontos specifikációk:

  •         Szöveg: 90 karakter
  •         Címsor: 45 karakter
  •         Leírás: 30 karakter
  •         Képméret: 1200×628 pixel
  •         Képarány 1.9:1
  •         Videó formátuma: .MOV vagy .MP4
  •         Videó képarány: 16:9 vagy 1:1

Amennyiben érdekel minket a videó készítésének technikai kívánalmai, ajánlatos megnézni a Facebook által publikált dokumentumot.

 

2. Képek

Egy canvas kép a teljes képernyő szélességet elfoglalja. Itt egy példa:

Facebook hirdetés típusok canvas

Specifikációk:

Három különböző méretezési és megjelenési lehetőségünk van a képeknél, amiknél az alábbi méreteket kell használni:

  1.       szélességhez igazít, linkel a nagyobb képre (fit to width – linkable): kép szélessége 1080 pixel
  2.       szélességhez igazít, érintésre nagyít (fit to width – tap to expand): kép minimum magassága 1080 pixel
  3.       magassághoz igazít, mobil döntésére pásztáz (fit to height – tilt to pan): kép magassága 1920 pixel
  • Képarány: a hirdetés alapbeállításként a teljes kijelző szélességet foglalja el.
  • File formátumok: .PNG és .JPG
  • Felhasználható képek száma: maximum 20 kép

 

2.a. Tilt-to-pan képek (pásztázás döntéssel)

A tilt-to-pan beállítással olyan képeket jeleníthetünk meg, amelyek szélesebbek a kijelző képarányánál, és a felhasználók a mobil oldalirányú döntésével tudnak végigpásztázni a teljes képen. Így néz ki működésben:

Facebook hirdetés típusok canvas ad tiltSpecifikációk:

  •         Képmagasság: 1920 pixel
  •         Kép szélesség: 3240 és 5400 pixel között (ez körülbelül 3-5-szöröse a kijelző szélességének)
  •         Képarány: a képek a kijelző teljes felületét használják ki.
  •         File formátumok: .PNG és .JPG
  •         Felhasználható képek száma: maximum 20 kép

 

3. Videó

Egy canvas hirdetés lehetővé teszi, hogy videó(ka)t is elhelyezzünk a felületen, s ezáltal egyedülálló üzeneteket közvetíthessünk az újdonság elementáris hatásával működő ezen új hirdetési típusban. Egy példa:

Facebook hirdetés típusok canvas ad video

Specifikációk:

  •         Videó formátuma: .MOV vagy .MP4
  •         Időtartam: a felhasznált videók összesített hossza 2 perc alatt maradjon
  •         Felbontás: legalább 720p
  •         Képarány: portré (álló) – fekvő képarányú videókat Facebook automatikusan átalakítja portré arányúakká.
  •         Nézőkép: a videó első frame-jének képe.

Érdemes szövegfeliratokat is rakni a videók alá, így azok is megértik az üzenetet, akiknél nincsen a hang bekapcsolva.

 

4. Carousel

Ez a komponens lehetővé teszi 2-10 kép feltöltését, és carousel formátumban megjeleníti őket a canvas hirdetés részeként. A carousel minden eleme külön oldalra mutathat, és a néző mindkét horizontális irányba görgethet a képek között mobilján. Alább látható egy példa:

 

Facebook hirdetés típusok canvas ad carousel

Specifikációk:

  •         Képméret: 1080 pixel (maximum szélesség) x 1920 pixel (maximum magasság)
  •         Képarány: a képek lehetnek teljes magasságban megjelenők vagy csak részleges magasságban megjelenők, ám az összes képnek azonos kell legyen a mérete.
  •         File formátumok: .PNG és .JPG
  •         Felhasználható képek száma: maximum 10 kép

Próbáljunk mindig arra törekedni, hogy az összes képnél megtartsuk az azonos képarányt. Amennyiben a feltöltött képek különböző méretűek, az első kép méretéhez igazodva méretre lesznek vágva. Ne felejtsük el továbbá, hogy alapbeállításként a képek teljes kijelző szélességben jelennek meg.

 

5. Szöveges rész

Egy szöveges rész pont azt tartalmazza, amit a neve is sugall – szöveget. Itt lehetőség van a hirdetés üzenetét szövegesen is kibontani vagy támogatni. Bár elég helyünk van ennek megfoglamazásához (500 karakterből sok mindent ki lehet hozni), érdemes jól átgondolni, hogy miről írunk itt, a kevesebb néha több.

Specifikációk:

  •         Szöveg: maximum 500 karakter
  •         Betűméret: 6-72 pont
  •         Betűszín: #rrggbb formátumban megadva
  •         Betű megjelenése: félkövér, dőlt vagy aláhúzott (a megjelenés az egész szöveges részre fog vonatkozni, nem egy-egy kijelölt részletére)
  •         Szöveg elrendezése: balra, jobbra vagy középre igazított
  •         Betűtípus: Serif vagy Sans Serif fontok

 

6. Gombok

Mindegyik canvas hirdetés kötelezően kell tartalmazzon legalább egy gombot, amely egy külső oldalra mutat. A canvas szerkesztő felületen könnyen készíthetünk gombokat. Alább egy példa, hogy hogyan néz ki egy ilyen gomb:

Facebook hirdetés típusok gomb

Specifikációk:

  •         Magasság: 48 pixel, 48 pixel alsó és felső távtartással
  •         Szöveg: maximum 30 karakter
  •         Betűtípus: Serif vagy Sans Serif fontok

 

7. Fejléc

Az utolsó komponens egy canvas hirdetésben a fejléc, ami a teljes hirdetésnél a legfelső csíkban folyamatosan látható, hogy a hirdető legfőbb üzenete, szlogenje vagy logója a legkiemeltebb figyelmet megkaphassa. Egy példa:

Facebook hirdetés típusok canvas ad heading

Specifikációk:

  •         Képméret: 66 pixel (maximum magasság) x 882 pixel (maximum szélesség)
  •         File formátum: transzparens .PNG

 

Konklúzió

A Facebook hirdetési megoldásain is látszik, hogy a világon a Facebook használata és ezáltal a reklámok elérése egyre inkább tolódik a mobilos megtekintések felé. A canvas hirdetés is csupán mobilon jelenik meg, és azon generációknak kíván interaktív és szinte moziélményt nyújtani a reklámozásban, amelyek fő internetezési platformja a mobil. Egy canvas hirdetés lehetőséget ad számunkra, hogy egy egész landing oldalt belesűríthessünk kampányunkba, kép, videó, szöveg és katalógus megjelenésű termékajánlattal egyetemben, ezáltal behozva a Facebook berkein belülre márkánk megjelenését és kínálatát. Ez a megközelítés nagyon jól tükrözi a jelenlegi tendenciát, hogy a felhasználók nem szeretnek akárcsak kilépni sem a jól ismert Facebook oldal keretein kívülre mindaddig, amíg el nem döntik, hogy valóban érdekli őket a hirdetésben látott ajánlat.

 

A cikk Spencer Lanoue írásának fordítása. Az eredeti itt olvasható.

 

Share Button

Hozzászólások