Facebook hirdetés típusok 2017-ben – 1. rész

Olvasási idő: 7 perc
Share Button

Facebook hirdetésekkel – mint tudjuk – nagyon sikeresen lehet elérni a célközönséget. 2017-re nyilvánvalóvá vált, hogy egyre gyakrabban kell fizetett hirdetésekkel megtámogatni kampányainkat, hogy a maximális eredményt elérhessük. Mivel elég nehéz folyamatosan tisztában lenni a legideálisabb Facebook hirdetési típusokkal, azok méreteivel és megoldásaival, megpróbáljuk összeszedni és bemutatni a képi, videó és szöveges lehetőségeket. Így bárki tisztában lehet azzal, hogy milyen célokhoz milyen megoldásokban gondolkozzon, hogy hirdetései sikeresek legyenek! Első cikkünkben a képes, videó, slider és carousel Facebook hirdetési típusokról írunk. A legátfogóbb megoldásokra lehetőséget adó canvas Facebook hirdetési típust következő cikkünkben foglaljuk majd össze.

Cél, típus és elhelyezés

Kezdjük az egészet azzal, hogy beszélünk a célokról, a Facebook hirdetési típusokról és elhelyzésekről!

Cél

Facebook 15 célt ajánl fel, amelyek 3 kategóriára vannak felosztva:

1, Ismertség: Cél, hogy a termék vagy szolgáltatás ismertségének növelése

2, Megfontolás: Cél, hogy az olvasók kezdjenek el érdeklődni a vállalkozás iránt, és informálódjanak felőle

3, Konverzió: A cél az ajánlat konverziója, hogy az érdeklődő olvasó vásároljon.

 

Facebook hirdetés típusok ismertség megfontolás konverzió cél

 

Miután a hirdetés célját kiválasztottuk, jöhet a hirdetés elkészítésének folyamata! Kezdeti lépésként az öt hirdetési típus közül ki kell választanunk azt, mely a leginkább megfelel céljainknak. Ha olvasnál még a konverzió optimalizálásról, kattints korábbi cikkünkre

 

Facebook hirdetési típusok

A Facebook hirdetés típusok halmazán belül 5 különböző közül lehet választani:

1, Fénykép: Hirdetésünket akár 6 verzióban elkészíthetjük, mindössze 1 képet használva.

2, Videó: Videót tartalmazó hirdetés

3, Carousel – Galéria: 2-10 vízszintesen görgethető képet vagy videót tartalmazó hirdetés

4, Slideshow – Vetítés: végtelenített videó, amelyben maximum 10 kép váltja egymást

5, Canvas – Vászon: Mélyebb és komplexebb történetet lehet bemutatni ebben a megjelenés módban, ahol képek, videók és interaktív elemek jelennek meg teljes képernyőnyi területen.

Csak azokat a hirdetési típusokat lehet választani, amelyeket az előzőleg kiválasztott cél alapján a Facebook felajánl.

A következő lépés, hogy kiválasszuk, hol jelenjen meg hirdetésünk.


Kutatas-Banner+Blogcikk

Ön tudja, hogyan dönt az online marketingről.  És azzal vajon tisztában van, hogy mi a  helyzet a többi  piaci szereplővel; a versenytársakkal? Ha tudni akarja, segítse kutatásunkat és töltse ki kérdőívünket!


Elhelyezés

Az elhelyezés azt határozza meg, hogy a hirdetés hol jelenjen meg: mobil hírfolyamban, asztali gépen hírfolyamban, asztali gépen a jobb oszlopban, illetve be lehet állítani, hogy megjelenjen Instagramon is. Az Instagram hirdetésekről itt írtunk korábban

Csak azon elhelyezési lehetőségeket lehet választani, amelyeket az előzőleg kiválasztott cél és típus alapján a Facebook felajánl.

 

Facebook hirdetés típusok megjelenés

 

A következő lépés, hogy összerakjuk a hirdetés kreatív részét – tekintettel a kép, a videó és a szöveges részekre.

Kezdjük is!

 

Design specifikáció a Facebook hirdetés típusokhoz

Ebben a részben szeretnénk részletes használati útmutatót adni a 2017-es Facebook hirdetés típusok megjelenítéséhez.

Mekkora legyen a kép, ha carousel hirdetést szeretnénk?

Egy videó hirdetéshez mekkora nézőképet készítsünk? Milyen hosszú szöveget lehet hozzá írni?

A specifikációk folyamatosan változnak, ám cikkünk lehetővé teszi, hogy 2017-ben hirdetéseinket a Facebook minden területén legoptimálisabban futtathassuk.

1, Képes hirdetések (egy kép)

Az egyszerű képes hirdetés a leginkább használt típus, mivel ez a fajta minden hirdetési célnak megfelel (kivéve, ha a célunk a videó megtekintések növelése). Alább egy példát láthatunk arra, hogy hogyan is néz ki egy ilyen hirdetés:

 

Facebook hirdetés típusok képes

 

Kép specifikációk:

  •         Képméret: 1200×628 pixel
  •         Képarány: 1.91:1

Szöveg specifikációk:

  •         Szöveghossz: 90 karakter
  •         Címsor: 25 karakter
  •         Link szöveg: 30 karakter

Amennyiben szeretnénk hirdetésünket minél szélesebb körben és sikerrel megmutatni, akkor Facebook azt ajánlja, hogy csak minimális, vagy inkább semennyi szöveget se helyezzünk el a képen (20% szabály!).

Speciális esetek

Van két olyan cél, aminél valamivel különböző design megjelenés ajánlott: honlapunk ismertségének növelésénél és applikáció ismertségének növelésénél. Ilyen eseteknél az alábbi specifikációk a sikeresebbek:

Honlap ismertség növelése (Promote page):

  •         Képméret: 1200x444pixel
  •         Képarány: 8:3

Alkalmazás-használat növelése (Increase App Engagement)

  •         Képarány: 16:9

 

2, Videó hirdetések (egy videó)

Ez a Facebook hirdetés típus azért sikeres, mivel lehetőséget nyújt izgalmas mozgóképpel elmesélni üzenetünket. Bármilyen cél elérését lehet videó hirdetéssel megcélozni (talán egyedül a Termékkatalógus-alapú értékesítés cél kivétel ez alól). Alább egy példát láthatunk arra, hogy hogyan néz ki egy ilyen hirdetés:

 

Facebook hirdetés típusok video

 

Videó specifikációk:

  •         File formátum: .MOV vagy .MP4 a legjobb (itt lehet megnézni a támogatott file típusok listáját )
  •         Képarány: 16:9 (itt lehet megnézni a támogatott képarányok listáját)
  •         Felbontás: legalább 720p
  •         File méret: maximum 2.3 GB
  •         Hossz (Facebook): maximum 60 perc
  •         Hossz (Instagram): maximum 60 másodperc
  •         Nézőkép mérete: 1200×675 pixel
  •         Nézőkép képaránya: megegyező a videó képarányával
  •         Bemutató szöveg: maximum 2200 karakter

Szöveg specifikációk:

  •         Szöveghossz: 90 karakter
  •         Címsor: 25 karakter
  •         Link szöveg: 30 karakter

Amennyiben érdekel minket a videó készítésének technikai kívánalmai (például tömörítés, audio csatorna minősége vagy a másodpercenkénti filmkockák száma), ajánlatos megnézni a Facebook által publikált dokumentumot

 

3, Carousel hirdetések (Galéria)

Egy carousel Facebook hirdetés típusnál akár 10 különböző képet, videót vagy slideshow-t tudunk egybefűzni, horizontálisan egymás mellé helyezve. Az elemek akár különböző oldalakra is mutathatnak. Az érdeklődők oldalirányú görgetéssel tudják végignézni a teljes carouselt. Az alábbi cikkből megtudhatjuk, hogy milyen elgondolással érdemes felépíteni egy carousel hirdetés képsorát (https://blog.bufferapp.com/facebook-carousel-ads).

Bármilyen cél elérését lehet carousel hirdetéssel megcélozni, kivéve posztok kiemelését, oldal promótálását, helyi ismertséget, esemény résztvevői számának növelésére valamint video megtekintések növelésére.  Alább egy példát láthatunk arra, hogy hogyan néz ki egy ilyen hirdetés:

 

Facebook hirdetés típusok carousel

 

És ugyanennek mobil verziója, mozgásban:

 

Facebook hirdetés típusok carousel mobil mozgó

 

Specifikációk:

Kép specifikációk:

  •         Képméret: 1080×1080 pixel
  •         Képarány: 1:1 (négyzet)

Szöveg specifikációk:

  •         Szöveghossz: 90 karakter
  •         Címsor: 40 karakter
  •         Leírás: 20 karakter

Hogyha szeretnénk hirdetésünket minél szélesebb körben és sikerrel megmutatni, akkor Facebook azt ajánlja (https://www.facebook.com/business/help/980593475366490), hogy csak minimális, vagy inkább semennyi szöveget ne helyezzünk el a képen.

Videó specifikációk:

  •         File formátum: .MOV vagy .MP4
  •         Képarány: 1:1
  •         Felbontás: legalább 720p
  •         File méret: maximum 2.3 GB
  •         Hossz (Facebook): maximum 60 perc
  •         Hossz (Instagram): maximum 60 másodperc
  •         Nézőkép mérete: 1080×1080 pixel
  •         Nézőkép képaránya: megegyező a videó képarányával

Amennyiben érdekel minket a videó készítésének technikai kívánalmai (például tömörítés, audio csatorna minősége vagy a másodpercenkénti filmkockák száma), ajánlatos megnézni a Facebook által publikált dokumentumot

Fontos! Hogyha a carousel hirdetésnél célként a videómegtekintést adtuk meg, akkor kizárólag videó file-ok helyezhetőek ki a hirdetésben. Ellenben, hogyha alkalmazás-használat növelés és ajánlat elfogadás célok lettek beállítva, kizárólag képeket helyezhetünk el a carousel hirdetésben.

 

4, Slideshow hirdetések

Egy Slideshow hirdetésben maximum 10 képet tudunk egymás után megjeleníteni. A termékkatalógus-alapú értékesítés cél kivételével minden célhoz választható opció. Alább egy példát láthatunk arra, hogy hogyan néz ki egy ilyen hirdetés:

 

Facebook hírdetés típusok slideshow

 

Slideshow specifikációk:

  •         Képméret: 1280×720 pixel
  •         Képarány: 16:9, 1:1 vagy 2:3
  •         Video formátumok: .MOV vagy .MP4

Szöveg specifikációk:

  •         Szöveghossz: 90 karakter
  •         Címsor: 25 karakter
  •         Leírás: 30 karakter

A slideshow-ban szereplő képek méretaránya legyen egyforma. Amennyiben nem egyformák, Facebook automatikusan négyzetes formátumra vágja az összes képet.

Amennyiben tovább szeretnénk olvasni a slideshow hirdetések készítéséről, nézzük meg ezt  és ezt a Facebook cikket.

 

Konklúzió

 

Bár a Facebook hirdetési lehetőségek pontos specifikációit néha nehéz teljesen megérteni és alkalmazni, mégis érdemes végigrágni magunkat rajtuk, mert az újdonság varázsával ható reklámok sokkal nagyobb hatást érnek el a nézőkben, és ezáltal jobban elérhetjük kitűzött céljainkat. Bármilyen jó hirdetést is állítsunk össze, ne felejtsük el, hogy előtte át kell gondolnunk pontos céljainkat és meg kell terveznünk a kampányunkat.

 

A cikk Spencer Lanoue írásának fordítása. Az eredeti itt olvasható.

 


Tetszett a cikk? Akkor oszd meg, hogy másokhoz is eljusson az üzenet!

Ha van véleményed a cikkel kapcsolatban, írd le azt a lent található kommentekben!

Share Button

Hozzászólások